Drumovi će poželet'...
![]() |
by Libero |
I ove godine nadležni su objavili da je nabavljena dovoljna količina industrijske soli i rizle, te su spremni da obezbede nesmetano odvijanje saobraćaja u zimskim uslovima.
To je sve što se
učini planski i na vreme.
Uvek me je, i kao novinara, iritirala takva informacija, koju smo bili dužni da preko saopštenja
plasiramo kao vest. To bi bilo kao kad bih ja kao domaćica, saopštila članovima
porodice, da smo nabavili dovoljne količine brašna, sira i jaja, a ja zamesim pitu tek kad dan
dobrano odmakne, a oni počnu da se previjaju od gladi, pa im se zavrti u glavi i
zabole ih stomaci. Osim što ipak osete glad, moramo ići u apoteku po lekove za bolove
i kuvati čajeve, da saniramo posledce
pregladnelosti. Još mi zameraju što
nisam spremila na vreme. Na kraju se posvađamo. Ja sam računala
da neće biti baš toliko gladni.
Po istom modelu rade i putari, štedeći “ dovoljne” količine rizle i soli.
Kojom računicom se dolazi do
količine koju nazivaju dovoljnom?
Kao laik, pretpostavljam da se oslanjaju na iskustva iz
prethodnih godina i na dugoročnu vremensku
prognozu RHMZ. Zašto se onda dovoljne
količine soli, rizle mehanizacije pa i ljudstva
štede? Praksa pokazuje da se sneg sa ulica sklanja samo prirodnim putem, pri porastu
temperature vazduha koji topi isti, a za to vreme saobraćaj se odvija po takozvanom raskvašenom snegu. Na kolovozu ostaje smeša ugaženog snega, soli
i rizle koji umesto da budu uklonjeni sa ulica i puteva, ostaju smetnja za vozače i pešake, a agregatno
stanje te” kaše” se menja u zavisnosti
od temperature.
U podne su vam potrebni pneumatici sa šarom a uveče sa lancima.
U podne su vam potrebni pneumatici sa šarom a uveče sa lancima.
Jedino se u Srbiji i posle prestanka padavina, sneg ne
uklanja, već se zadržava na putevima i direktno ugrožava bezbednost saobraćaja. Oni čiji bi to posao trebao biti, računaju na svog
podizvođača "JKP Sunce."
Od jednog do drugog
snežnog talasa, od jedne do druge zimske sezone. Tako godinama…
Nisu srpske džade i drumovi, zapuštene i nemarno odžavane
samo u zimskom periodu. Od ranog
proleća, do kasne jeseni uz ivičnjake trotoara, duž kolovoza, gomila se prašina
s puta koja pri prvoj kiši postaje blato, koje je klizavo i tako ugrožava bezbednost saobraćaja. Na
stranu što nam u takvim uslovima automobili nikad nisu čisti. Možda sam videla
jednom za poslednjih deset godina da
putari čiste blato i korov koji niče na kolovozu uz ivičnjake. Nije čudo
da ima korova, jer se ne čisti redovno. Moram dodati i da ružno izgleda. Navešću
primer koji sam čula od prijatelja Italijana koji vozi kamion:
“ Vozio sam po jakoj kiši od Italije do Srbije. Sve dok
nisam ušao u Srbiju, kamion mi je bio čist. Posle stotinak kilometara koje sam prešao po vašoj zemlji, ne mogu da prepoznam svoj kamion, a tablice
kao da ne postoje. Nije mi jasno kako samo vi u Srbiji imate blata na putevima.”
Evo još jednog našeg drumskog specijaliteta. Da ne kažem brenda.
![]() |
by Dragan Đurđević |
Ulice su nam prepune rupa po kojima svakodnevno kršimo svoja
vozila. Kad dočekamo dan da se rupe zakrpe, obradujemo se na kratko, jer
postajemo svesni da je u pitanju klopka. Šta bi drugo moglo biti?
Pred klopkom niko ne postavlja znak upozorenja.
Radi se o kraterima koji ostaju posle sečenja asfalta, da bi bili popunjeni novim
slojem.
U Valjevu se po običaju, petkom počinje sa sečom asfalta, negde
oko deset, jedanaset sati.
U tri sata
putari idu kući, nedovršenog posla, ostavljajući nam kratere da tokom vikenda vežbamo slalom. Klopka dobija
pravi smisao tek kad padne kiša i ispuni
rupe vodom. Najčešće nema upozorenja, mislite da je bara, vozite opušteno i eto vas u klopci.
Verovatno znate da se možete žaliti i tražiti odštetu, ali koliki broj nas to i iskoristi.
Koliko se nas pita i želi da zna, gde odlaze naše pare kad su u pitanju tenderi
za održavanje puteva tokom cele godine.
Da li su pobednici na tenderima dorasli poslu koji su
zagrizli, ili su pobedili samo zato što znaju nekog , ko zna nekog, da zna
nekog. Mera njihove kompetentnosti treba
da budu čiste ulice i putevi. Ništa drugo.
Ovako , izgleda da mi svojim novcem plaćamo
nesposobnjakoviće . Dajemo im mogućnost da se lično bogate na račun naše
nezainteresovanosti. “Selo gori a baba se češlja.”
Da se vratim zimskim radostima.
Jutros sam na vestima čula da su putevi koji vode do planinskih turističkih centara
prohodni. Odmah potom, usledilo je upozorenje vozačima da ne kreću na put bez preke potrebe i kompletne
zimske opreme.
Srbija je jedina zemlja u svetu, u kojoj čistači puteva,
usred zimske turističke sezone, apeluju na vozače da ne kreću na put.
Bez preke potrebe. Ne idite u planine,
jer tamo ima zime.
I u gradovima, stanovnicima Srbije je veoma teško da tokom snežnih
padavina i zbog poledice nesmetano stignu ponekad čak i do hitne pomoći. Ili hitna
pomoć do bolesnih stanovnika.
Oduvijek je tako bilo....i nazalost jos se nije promenilo. Ja..po tom pitanju, ima
ОдговориИзбришиm srecu da zivim u zemlji u kojoj je to vrlo efikasno reseno.
Robi, mi se ovde držmo tradicije dom čekamo da se Turci vrate.
Избриши